Hvis du oplever, at selve cast ikonet ikke kan findes i TV 2 Play appen eller man oplever problemer med selve afspilningen, der ikke kan forklares med en langsom internetforbindelse, så kan man prøve nedenstående:
- Genstart Chromecast via Google Home app'en på følgende måde:
- Luk TV 2 Play app'en ned på din enhed.
- Gå ind i Google Home app'en på din enhed og tryk på enheds-ikonet i øverste højre hjørne.
- Find din Chromecast enhed og tryk på de tre vandrette prikker i øverste højre hjørne og vælg Genstart.
Såfremt dette ikke løse problemet kan du forsøge følgende:
- Tag chromecasten ud af tvet – afbryd den eksterne strømforsyningen til chromecasten
- Sluk routeren (tag strømstikket ud af væggen/kontakten)
- Slet appen på enheden og genstart denne (telefonen/tabletten)
- Tilslut routeren igen
- Installer appen på enheden
- Tilslut chromecasten
- Prøv nu at at gå ind i appen og se om ikonet dukker op.
Hvis ovenstående ikke løser problematikken, kan man prøve nedenstående.
Nedenstående kræver lidt teknisk ekspertise eller hjælp fra en it kyndig person.
Følgende protokoller/indstillinger skal være aktiveret i routeren: Universal Plug and Play (UPnP), multicast, Internet Group Management Protocol (IGMP)
Følgende protokoller/indstillinger skal være deaktiveret i routeren: AP/client isolation, virtual private networks (VPNs), proxy servers, IGMP Proxy, Parental Control (da denne ofte bruger en DNS forbindelse)
Hvis routeren både har et 5Ghz og 2,4Ghz netværk, som feks TDC/Yousee routeren. Så skal man prøve at deaktivere 5Ghz netværket, derefter opsætter man sin chromecast påny med 2,4 Ghz netværket.
Efterfølgende kan man aktivere 5Ghz netværket igen, dog skal man huske at indtaste et andet SSID (netværksnavn) for 5Ghz netværket.
OBS: Fra 17. august 2021 er det ikke længere muligt at benytte Chromecast generation 1, da vi, grundet tekniske udfordringer og begrænsninger, ikke kan levere en optimal oplevelse.