Chromecast - Cast ikon forsvundet / afspilningsproblemer

Følg

Senest opdateret:


Hvis man oplever, at selve cast ikonet ikke kan findes i TV 2 Play appen eller man oplever problemer med selve afspilningen, der ikke kan forklares med en langsom internetforbindelse, så kan man prøve nedenstående: 

  • Tag chromecasten ud af tvet – afbryd den eksterne strømforsyningen til chromecasten
  • Sluk routeren (tag strømstikket ud af væggen/kontakten)
  • Slet appen på enheden og genstart denne (telefonen/tabletten)
  • Tilslut routeren igen
  • Installer appen på enheden
  • Tislut chromecasten
  • Prøv nu at få kunden til at gå ind i appen og se om ikonet dukker op.

 

Hvis ovenstående ikke løser problematikken, kan man prøve nedenstående.
Nedenstående kræver lidt teknisk ekspertise eller hjælp fra en it kyndig person.

Følgende protokoller/indstillinger skal være aktiveret i routeren:  Universal Plug and Play (UPnP), multicast, Internet Group Management Protocol (IGMP)

Følgende protokoller/indstillinger skal være deaktiveret i routeren: AP/client isolation, virtual private networks (VPNs), proxy servers, IGMP Proxy, Parental Control (da denne ofte bruger en DNS forbindelse)

Hvis routeren både har et 5Ghz og 2,4Ghz netværk, som feks TDC/Yousee routeren. Så skal man prøve at deaktivere 5Ghz netværket, derefter opsætter man sin chromecast påny med 2,4 Ghz netværket.
Efterfølgende kan man aktivere 5Ghz netværket igen, dog skal man huske at indtaste et andet SSID (netværksnavn) for 5Ghz netværket.

Drevet af Zendesk