Tilpasning af TV 2 Play Brugerbetingelser

Følg

Senest opdateret:


Vi har tilpasset brugerbetingelserne for TV 2 Play, som vil træde i kraft fra 12. juni 2023. I denne artikel kan du finde en række spørgsmål og svar, som kan hjælpe dig godt videre.

 
Hvor kan jeg læse de tilpassede brugerbetingelser for TV 2 Play?

Du kan læse de tilpassede brugerbetingelser for TV 2 Play her. Følgende uddrag af brugerbetingelserne er blevet tilpasset:

”Der kan afspilles indhold fra dit TV 2 Play-abonnement på to enheder samtidigt. Dog kan den samme livekanal kun afspilles på én enhed ad gangen.”

 

Hvad betyder det for mig?

Hvis du har adgang til at se live-tv på TV 2 Play, og du i din husstand nogle gange ser den samme livekanal samtidig, så skal du og din husstand være opmærksom på, at den samme livekanal fremover kun kan afspilles på én enhed ad gangen. Det er stadig muligt at være logget ind på fem forskellige enheder i din husstand, og det er som altid stadig muligt at afspille på to enheder ad gangen – dog vil det fremover ikke være muligt at afspille den samme livekanal på flere enheder samtidigt.

Eksempel: Fremover kan du og din husstand f.eks. ikke afspille livekanalen TV 2 på to forskellige enheder (f.eks. et fjernsyn og en tablet) på samme tidspunkt. Du kan stadig godt afspille f.eks. livekanalen TV 2 på én enhed, mens du afspiller f.eks. livekanalen TV 2 Sport på en anden enhed. Du kan også godt afspille f.eks. livekanalen TV 2 på én enhed, mens du afspiller et on demand-program på en anden enhed. 

 

Er det muligt at afspille samme livekanal fra to enheder samtidig, hvis man er i samme husstand?

Det er muligt at afspille den samme livekanal på to enheder samtidigt, hvis begge enheder er på samme internet-router. Det betyder, at du i din husstand kan se den samme livekanal fra fx stuen og værelset på samme tid, hvis enhederne er på samme internet og samme IP-adresse fra husets internet-router. Afspilning af samme livekanal på flere enheder samtidig er ikke muligt, hvis enhederne er på forskellige netværk eller forskellige IP-adresser.

 

Hvorfor har TV 2 Play tilpasset brugerbetingelsen om samtidig afspilning af samme livekanal?

Ved store live- og sportsbegivenheder oplever vi, at der er brugere, der deler deres TV 2 Play-abonnement med personer uden for husstanden (f.eks. familiemedlemmer, venner og bekendte). Dette er i strid med vores brugerbetingelser, da man kun må dele sit TV 2 Play-abonnement med dem, som man bor sammen med.

TV 2 investerer hele tiden i nyt indhold til TV 2 Play, og hvis vi fortsat skal kunne investere, er vi nødt til at begrænse deling af TV 2 Play-abonnementer uden for husstanden. Derfor tilpasser vi nu brugerbetingelsen om samtidig afspilning af den samme livekanal.

 

Hvad kan jeg gøre, hvis jeg har mistanke om, at der er en person uden for min husstand, som benytter mit TV 2 Play-abonnement?

Hvis du har mistanke om, at en person uden for din husstand benytter dit TV 2 Play-abonnement, bør du straks fjerne dine registrerede enheder og skifte din adgangskode. Du kan se og administrere dine enheder på Mit TV 2 – her kan du også skifte din adgangskode. Hvis misbruget fortsætter, er du velkommen til at kontakte TV 2 Kundecenter på kundeservice@tv2.dk.

 

Gælder de tilpassede brugerbetingelser for alle pakker? Og kan man købe en pakke, hvor man kan afspille samme livekanal på flere enheder?

Ja, de tilpassede brugerbetingelser gælder for alle pakker og alle abonnenter på TV 2 Play. Da vi har tilpasset brugerbetingelsen om samtidig afspilning af samme livekanal, vil det være abonnenter med adgang til at afspille livekanaler, der vil blive berørt af tilpasningen. 

Det er ikke muligt at købe en pakke, hvor man kan afspille samme livekanal på flere forskellige enheder. Husk, du stadig kan være logget ind på fem enheder, og du kan stadig afspille indhold på to enheder på samme tid – fremover kan du dog kun afspille den samme livekanal på én enhed ad gangen.

 

Jeg deler ikke mit TV 2 Play abonnement med personer uden for min husstand - hvorfor skal mine muligheder begrænses?

Vi oplever desværre, at der er brugere, der i strid med vores brugerbetingelser deler deres abonnement med personer uden for husstanden. Det er især under store live- og sportsbegivenheder, vi oplever dette, men vi oplever det desværre også på helt almindelige dage. Det er denne form for deling, vi ønsker at begrænse. Det rammer desværre også nogle af jer, der sammen med andre personer fra husstanden gerne vil se den samme livekanal på flere skærme, på samme tid og med det samme abonnement, og det beklager vi. Men husk at I stadig kan afspille fx en livekanal på én skærm i stuen og en anden livekanal eller et on demand-program et andet sted i hjemmet. 

 

Hvornår træder de tilpassede brugerbetingelser i kraft?

De tilpassede TV 2 Play Brugerbetingelser træder i kraft fra og med 12. juni 2023. 

 

Var denne artikel en hjælp?
18 ud af 56 fandt dette nyttigt
Drevet af Zendesk