Beskeden om, at du befinder dig i udlandet

Følg

Senest opdateret:


Hvis du får beskeden om, at du befinder dig i udlandet, selvom du er i Danmark, så skyldes det formentlig, at du anvender mobilt bredbånd.

Når du benytter mobilt bredbånd, så får du til tider tildelt en udenlandske (ofte svensk) IP-adresse af din udbyder. Dvs. at du bliver registreret som at sidde i udlandet og dermed har du ikke tilgang til dele af vores indhold.

For at løse problemet kan du gøre følgende:

1) Genstarte dit mobile USB-modem, som du sætter ind i siden på din computer (koble fra internettet) og derefter koble på igen. Det løser ofte problemet, fordi du så får tildelt en ny IP-adresse hvilket som regel så vil være dansk.

2) Løser genstarten af USB-modemet ikke problemet, så skal du kontakte din internetudbyder. Så vil de hjælpe dig med at få tildelt en korrekt dansk IP-adresse.

Efter at have gennemgået et eller begge af disse to trin, så bør dit problem være løst - medmindre du rent faktisk befinder dig i udlandet.

Drevet af Zendesk