Problemer med billedkvaliteten på TV 2 PLAY (billedopløsningen på TV 2 PLAY)

Følg

Senest opdateret:


På TV 2 PLAY anvender vi smooth streaming, hvilket vil sige, at afspilningen tilpasses helt automatisk ud fra den enkelte kundes opsætning.

Hvilken opløsning anvendes på TV 2 PLAY?:

Opløsningen på vores livekanaler er i 3200 Kbps.

Opløsningen på vores arkivprogrammer er i 2100 Kbps.

 

Nedenstående har vi listet mulige løsningsforslag til en dårlig afspilning:

  • Hastigheden på dit netværk:
    Din billedkvalitet kan ofte have noget at gøre med hastigheden på dit netværk. Vi anbefaler derfor at man til at starte med tager en hastighedstest på h.tv2.dk.
  • Afspiller du livekanalerne, så er disse i HD, hvilket betyder, at de kræver en højere downloadhastighed. Men har du en fast downloadhastighed på minimum 5 mbit, så skulle det være muligt at afspille livekanalerne uden problemer.
  • Afspiller du vores arkivprogrammer, så er disse stadig i SD, og de kræver derfor ikke så meget af din downloadhastighed. Men hvis du har en fast downloadhastighed på omkring 3 mbit, så vil du få et rigtig fint billede igennem her.

  • CPU-forbruget på din computer:
    Udover hastigheden på dit netværk, så kan et højt CPU-forbrug også have betydning for afspilningen.
    Derfor vil anbefaler vi også, at forsøge at afspille igen uden at have andre ting åbne og evt. tjekke, hvor højt CPU-forbruget er under afspilningen.

  • Gigahertz niveauet på dit trådløse netværk:
    Hvis du har en fin downloadhastighed og stadig oplever problemer med billedkvaliteten, så kan det skyldes det gigahertz niveau, som du er koblet på via dit netværk.
    Ofte har et WIFI-netværk en 2,4 gigahertz kanal og en 5 gigahertz kanal. Hvis de to niveauer er oprettet som to separate kanaler, så vil du under dine WIFI-indstillinger på din computer/TV/mobil/tablet kunne se to kanaler med dit netværks navn efterfulgt af hhv. 2,4 og 5.
    Hvis du er koblet på 5 gigahertz kanalen, så må du gerne prøve at koble på 2,4 kanalen i stedet.
    (Dette er ofte et godt løsningsforslag på smart tv)

  • Skift af browser:
    Du kan også med fordel prøve at skifte browser. F.eks. har vi oplevet, at Mac fungerer rigtig godt sammen med vores HTML 5 afspiller i Chrome browseren.

Oplever du fortsat problemer, så kontakt os endelig på 89881212 eller kundeservice@tv2.dk, hvorefter vi kan grave dybere ned i din sag for at se, hvad der kan gå galt ved afspilningen.

 

Drevet af Zendesk