Problemer med at livekanalerne fryser efter 1-2 min. via Chromecast - SE LØSNINGEN HER

Følg

Senest opdateret:


Det tyder på, at der den 5/10-18 er opstået problemer med at afspille livekanalerne via Chromecast. Man kan opleve, at afspilningen fryser efter 1-2 min.

 

Fejlen tyder på at skyldes en opdatering fra Google, som desværre har ødelagt noget i vores Chromecast setup. Det samme gør sig gældende for andre tjenester som f.eks. Viaplay.
Vores udviklere har lanceret et fix til dette - men for at du får denne løsning hos dig, så skal du lige prøve følgende:

  • Luk TV 2 PLAY app’en ned.
  • Gå ind i Google Home app’en på din enhed.
  • Åbn menu'en, ved at trykke på de tre linjer i øverste venstre hjørne af skærmen.
  • Vælg "Enheder" øverst.
  • Til højre på den aktuelle enhed skal du nu klikke på de tre prikker og vælge ”Genstart”.
  • Bekræft ved igen at vælge "Genstart".
  • Forsøg nu at afspille TV 2 PLAY via Chromecast.

Hvis du har den nye version af Google Home app'en kan du genstarte på følgende måde:

  • Luk TV 2 PLAY app’en ned.
  • Gå ind i Google Home app’en på din enhed.
  • Sikre dig, at du står på "huset" forneden i venstre hjørne.
  • Tryk på den Chromecast du vil genstarte.
  • Åbn menu'en, ved at trykke på møtrikken øverst - herefter på de tre prikker i højre hjørne foroven.
  • Vælg ”Genstart”.
  • Bekræft ved igen at vælge "Genstart".

Vær opmærksom på, at det fortsat kræver den nyeste version af app’en, som til Android hedder 2.60.1 og til iPad/iPhone hedder 2.71.3.
Så tjek endelige lige App Store eller Google Play for opdateringer til app'en.

 

Drevet af Zendesk