Sort skærm på livekanalerne via Airplay eller HDMI-kabel til TV

Følg

Senest opdateret:


Hvis du oplever, at der er sort skærm på vores livekanaler, når du afspiller fra din iPad/iPhone og til dit TV via enten Airplay eller et HDMI-kabel, så skyldes det formentlig, at der er noget i din opsætning, som ikke understøtter det såkaldte HDCP.

Understøttelsen af HDCP er nødvendigt for, at kunne afspille vores livekanaler, da de er beskyttet.

Det kan være enten dit HDMI-kabel, dit TV eller en eventuel adapter, som ikke understøtter HDCP, og derved giver den sorte skærm på livekanalerne.

Hvis du oplever den sorte skærm via Airplay, så vil vi anbefale dig at skille din opsætning ad - dvs. tage HDMI-kablet ud af TV'et og ud af Apple TV'et, så det hele er skilt ad. Derefter skal du sætte det op på ny - og eventuelt vend HDMI-kablet om.
Virker det fortsat ikke herefter, så vil vi anbefale dig at anvende et andet HDMI-kabel fra dit Apple TV og til TV'et eller teste det via et andet TV.

Hvis du oplever den sorte skærm via et HDMI-kabel fra din iPad/iPhone og direkte til TV'et, så vil vi anbefale dig at teste med et andet HDMI-kabel eller fra et andet TV.
Anvender du en form for adapter, så kan det også være den, som giver problemerne.

 

Drevet af Zendesk