Engangskode ved login på TV 2s tjenester

Følg

Senest opdateret:


Et nyt sikkerhedstiltag for login på TV 2s tjenester skal forbedre din sikkerhed som bruger af TV 2 Play og TV 2s gratis apps. I denne artikel kan du læse mere om det nye sikkerhedstiltag, og du kan finde en række spørgsmål og svar, som gerne skal hjælpe dig godt videre.

Vi har implementeret et nyt sikkerhedstiltag i forbindelse med login på TV 2s tjenester.

Når du fremadrettet logger ind på en af TV 2s produkter og tjenester som f.eks. TV 2 Play eller en af TV 2s gratis apps, vil du nogle gange opleve som noget nyt, at du skal indtaste en 6-cifret engangskode. Du kan se et eksempel på billedet nedenunder. Hvis du bliver bedt om at indtaste en 6-cifret engangskode, vil du modtage en e-mail med emnet “Engangskode for at fortsætte login”. I denne e-mail finder du den 6-cifrede engangskode, som du skal indtaste for at logge ind.

Engangskode.png

Jeg modtager ikke e-mailen med engangskoden?

Hvis du ikke modtager e-mailen med den 6-cifrede engangskode, kan du få tilsendt engangskoden igen ved at trykke på ”Send igen”. Der kan gå et par minutter, før du modtager e-mailen. Husk at tjekke om e-mailen er landet i din spam-mappe. Hvis du stadig ikke modtager e-mailen, bør du kontakte TV 2 Kundecenter, så vil de hjælpe dig godt videre.

Jeg er ikke ved at logge ind på en af TV 2s tjenester, men jeg har alligevel modtaget en e-mail med en 6-cifret engangskode - hvad gør jeg?

Hvis du modtager e-mailen uden selv at forsøge at logge ind, indikerer det, at vores nye sikkerhedstiltag har stoppet en person, der har forsøgt at logge ind på en af TV 2s tjenester med din e-mail og adgangskode. I så fald anbefaler vi, at du hurtigst muligt skifter din adgangskode, så vedkommende ikke længere kan forsøge at logge ind.

Det nye sikkerhedstiltag skal først og fremmest beskytte din TV 2-bruger mod potentielle hackerangreb - læs mere om dette længere nede i denne artikel. Desuden kan det også have forhindret personer uden for din husstand i at få adgang til eksempelvis dit TV 2 Play-abonnement. Det er vigtigt at huske, at det ikke er tilladt at dele sit TV 2 Play-abonnement med personer (f.eks. familiemedlemmer, venner og bekendte), som man ikke bor sammen med.

 

Hvorfor indføres dette nye sikkerhedstiltag?

Det nye sikkerhedstiltag er blevet indført for at beskytte dine personlige data og sikre stabiliteten af TV 2s systemer. Vi gennemfører fuldautomatiske vurderinger af alle login på TV 2s tjenester, især på grund af den stigende tendens til hackerangreb, hvor målet er at få adgang til betalende kunders TV 2 Play-konti for så at sælge e-mail og adgangskode videre.

Hvis et forsøg på at logge ind på en af TV 2s tjenester udviser mærkelige tegn baseret på en lang række af parametre, kræver det nu en ekstra godkendelse for at sikre, at det er ejeren af kontoen, som forsøger at logge ind.

Denne ekstra godkendelse består af, at der sendes en e-mail med en 6-cifret engangskode til kontoejerens e-mailadresse. Den 6-cifrede engangskode skal herefter indtastes på siden, før det er muligt at logge ind. Denne metode er særlig effektiv mod hackerangreb, da det forhindrer dem i at logge ind på din konto og ændre din adgangskode.

Da det nye sikkerhedstiltag er fuldt automatiseret og løbende tilpasses på baggrund af den aktuelle trafik til TV 2s tjenester, kan vi ikke specifikt håndtere, om du vil blive bedt om at udføre den ekstra godkendelse. Vi bestræber os på, at det nye sikkerhedstiltag ikke vil forårsage væsentligt besvær for dig.

Var denne artikel en hjælp?
1 ud af 6 fandt dette nyttigt
Drevet af Zendesk