Løsningsforslag til afspilningsproblemer på TV 2 PLAY (Windows + Mac)

Følg

Senest opdateret:


Oplever du problemer med afspilningen på TV 2 PLAY, kan du prøve følgende løsningsforslag:

 

Silverlight:

Anvender du Internet Explorer, Safari eller Firefox, så prøv at slette Silverlight helt fra din computer og derefter genstart computeren. 
Herefter skal du gå ind på TV 2 PLAY og starte afspilningen af et tilfældigt program og derved følge anvisningen, som kommer frem, om at installere Silverlight på ny. Hermed får du den rette version til din computer.

 

Brower:

Du kan prøve i en anden browser end den, du anvender. F.eks. Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Safari.

Har du ikke andre browsere installeret, så kan du downloade

Firefox her: http://www.mozilla.org/da/firefox/new/ og

Google Chrome her: https://www.google.com/chrome?hl=da.

Hvis du får fejlmeddelelsen: "Hov, noget gik galt", så vil det også være en god idé at teste i en anden browser.

Anvender du Google Chrome - så prøv følgende:

- Klik på de tre streger i højre øverste hjørne 
- Vælg indstillinger 
- Klik på "vis avancerede indstillinger" nederst på den side, der kommer op.
- Scroll helt ned til, at du kan se en knap, der hedder 'nulstil'.
- Klik på 'nulstil'.
- Bekræft nulstil og afvent, indtil den er færdig med at køre.
- Luk Chrome browseren.
- Start Chrome browseren igen.
- Prøv nu afspilningen.

Derefter bedes du gøre nedenstående:

- Åben Chrome.
- Klik på de tre streger i højre øverste hjørne.
- Vælg indstillinger.
- Vælg "Vis avancerede indstillinger".
- Scroll helt ned i bunden og fjern fluebenet ved "Brug hardware acceleration, når det er muligt".
- Genstart chrome-browseren.

Åben browser som administrator:

Højreklik på dit browserikon på dit skrivebord og vælg "Kør som administrator". Gå på TV 2 PLAY i det vindue, som åbner sig.

 

Test din hastighed:

Du kan teste din hastighed på h.tv2.dk. Vi anbefaler, at man benytter en forbindelse på minimum 3-5 Mbit, gerne mere, og helst en forbindelse via kabel, hvis det er muligt. En forbindelse via kabel sikrer en mere stabil forbindelse end en trådløs forbindelse gør.

DRM:

Test, om du kan afspille TV 2 NEWS. Hvis du får adgang til TV 2 NEWS, men stadig ikke de andre programmer, så skal du prøve følgende alt efter, hvilken browser du anvender:

Anvender du Internet Explorer, Safari eller Firefox, så prøv at følge guiden i artiklen, DRM, som du finder HER.

Anvender du Google Chrome, så prøv at teste i en af de andre browsere.


Opdatere dit styresystem:

Du kan altid søge på Windows Update i din startmenu, og derefter installere de opdateringer, som kommer frem. Det kan være, at din computer mangler nogle vigtige opdateringer.

 

Antivirusprogram:

Har du et antivirusprogram installeret, så kan du prøve at pause kontrollen inde i dette og se, om det kan afhjælpe problemet med afspilningen.

Drevet af Zendesk