FAQ: Falske beskeder, hvor afsenderen udgiver sig for at være fra TV 2 og TV 2 Play

Følg

Senest opdateret:


Vær opmærksom på, at der er falske beskeder i omløb, der udgiver sig for at være fra TV 2 og TV 2 Play. Du kan både modtage falske beskeder på e-mail og på SMS. Hvis du ønsker mere information om falske beskeder, kan du finde en række spørgsmål og svar her.

Hvordan ved jeg, at der er tale om en falsk besked?
Det kan være svært at gennemskue, når svindlere er på spil.
TV 2 sender ikke SMS’er til dig. Så hvis du modtager en SMS fra TV 2, er den falsk.
TV 2 sender e-mails fra enten bounce@tv2.dk eller tv2@campaign.adobe.tv2.dk, når det drejer sig om et TV 2 Play abonnement eller et TV 2 login. Er afsenderen en anden, er der med stor sandsynlighed tale om en falsk besked.
Hvis du modtager en e-mail, hvor du bliver i tvivl om den er falsk, skal du ikke reagere på den. Nederst kan du læse, hvad TV 2 i hvert fald aldrig vil bede dig om i en e-mail.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager en falsk besked?
Modtager du en e-mail eller SMS, der virker mistænksom, skal du ikke reagere på den. Undlad at trykke på links eller besvare beskeden. Rapporter eller slet e-mailen eller SMS’en med det samme. Du behøver ikke ringe til TV 2s kundecenter.

Hvorfor modtager jeg falske beskeder?
Svindlerne forsøger typisk at franarre dig dine personlige oplysninger, fx betalingsoplysninger, MitID-oplysninger eller andre private oplysninger.

Jeg har videregivet mine oplysninger. Hvad gør jeg nu?
Hvis du allerede har videregivet dine oplysninger, så skal du sørge for at få spærret dit betalingskort og MitID ved at kontakte din bank med henblik på at stoppe en eventuel overførsel.
Du kan desuden kontakte Cyberhotline for digital sikkerhed på telefon 33 37 00 37.

Hvordan adskiller de falske e-mails sig fra de rigtige e-mails fra TV 2?
For at gøre det lettere for dig at afkode, om en e-mail er falsk eller ej, kan vi oplyse, at TV 2 og TV 2 Play aldrig beder dig om...

… dine kortoplysninger direkte i en e-mail
Svindlere kan bede dig om dine betalingsoplysninger via e-mail, men det gør vi aldrig. Når du skal opdatere dine betalingsoplysninger, vil det altid ske gennem en sikker forbindelse på vores platform.
… dit kodeord
Dit kodeord er personligt. Hvis nogen beder dig om at dele det via e-mail, er det et svindelforsøg. Husk, at du altid kan ændre dit kodeord sikkert på Mit TV 2.
… dine følsomme oplysninger
Ingen e-mail fra TV 2 eller TV 2 Play vil anmode om følsomme data som CPR-nummer eller MitID-oplysninger. Hvis du modtager en sådan besked, er det svindel.

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt
Drevet af Zendesk