I denne artikel har vi samlet en række handlinger, som du kan foretage dig, hvis du modtager fejlbeskeden ”Denne livekanal streames på en anden enhed” på TV 2 Play.
Hvad er reglerne for samtidig afspilning af en livekanal?
Den samme livekanal kan kun afspilles på én enhed ad gangen. Det er dog muligt at afspille den samme livekanal på to enheder samtidigt, hvis begge enheder er forbundet til den samme internet-router og IP-adresse.
Afspiller du to forskellige livekanaler, er det stadig muligt fra to enheder samtidig.
Det er mit TV 2 Play-abonnement. Hvad gør jeg nu og her?
Stop afspilningen på den enhed i husstanden, der lige nu afspiller livekanalen.
Husk: Det er muligt at afspille den samme livekanal på to enheder samtidigt, hvis begge enheder er forbundet til det samme internet og IP-adresse. I så fald skal du sørge for, at begge enheder er logget ind på samme internet og befinder sig på samme IP-adresse.
Hvis det ikke er en enhed i din egen husstand, der afspiller livekanalen, er det en person uden for din husstand, der lige nu afspiller livekanalen med dit abonnement. I så fald anbefaler vi følgende:
- Tag direkte fat i den person, du mener, benytter dit abonnement lige nu.
- Få personen til at stoppe med at afspille livekanalen, og bed personen om at logge ud af dit abonnement.
- Når personen har stoppet afspilningen af livekanalen, kan du selv afspille livekanalen inden for få minutter.
- Sørg for at logge alle enheder ud og ændre dit kodeord på Mit TV 2. Så undgår du denne situation i fremtiden. Vær opmærksom på, at det kan tage op til 24 timer, før alle enheder er logget ud. Det vil altså ikke smide personen af den pågældende afspilning her og nu.
Det er ikke mit TV 2 Play-abonnement. Hvad gør jeg nu og her?
Det er ikke tilladt at benytte en persons TV 2 Play-abonnement, hvis du ikke bor sammen med vedkommende. Du skal derfor købe dit eget abonnement. Du køber abonnement til TV 2 Play her.