Ofte stillede spørgsmål om manglende/fejlende betaling

Følg

Senest opdateret:


Hvis du har fået eller afventer nyt betalingskort, er det vigtigt at opdatere dine nye betalingsoplysninger, så du ikke mister adgangen til TV 2 Play. Her kan du se, hvordan du nemt kan opdatere dine betalingsoplysninger via Mit TV 2. Nederst finder du også ofte stillede spørgsmål omkring betaling og e-mails i forbindelse med udløbet eller spærret betalingskort.

Sådan opdaterer du dit betalingskort:

  1. Gå til tv2play.dk og log ind
  2. Tryk på dit profil-ikon/navn i øverste højre hjørne
  3. Tryk ‘Opdater betalingsoplysninger’ i boksen, der kommer frem
  4. Klik på ‘Opdater kort’ og indtast kortoplysninger. Bekræft med ‘Godkend’
  5. Bekræft kortopdateringen med MitID eller “SMS + kode”
  6. Hvis du godkender med MitID på din smartphone, skal du følge anvisningerne i appen både før og efter godkendelse

Hvis du ikke kan se muligheden 'Opdater kort', betyder det, at det ikke længere er muligt at opdatere dine kortoplysninger, da abonnementet er lukket. I dette tilfælde skal du blot oprette et nyt abonnement her.

Har du spørgsmål eller brug for at blive guidet igennem, er du velkommen til at kontakte TV 2 Kundecenter.

 

Hvilke betalingskort kan jeg bruge på TV 2 Play?

Du kan anvende følgende betalingskort på TV 2 Play:

  • VISA (dette indebærer også VISA/Dankort)
  • VISA Electron
  • MasterCard

Du vil ikke blive pålagt et ekstra transaktionsgebyr i forbindelse med betaling af dit TV 2 Play-abonnement. 

Er I afsender på mails, som kommer fra tv2@campaign.adobe.tv2.dk, eller er det spam?

E-mails fra TV 2 Play bliver sendt fra afsenderen tv2@campaign.adobe.tv2.dk. Du kan derfor sikkert åbne en e-mail fra denne e-mailadresse, da det ikke er spam. 
Har du modtaget en lignende e-mail fra en anden afsender end ovenstående, anbefaler vi dig at slette mailen og ikke indtaste dine kortoplysninger. Læs mere her.

 

Lukker I for min adgang til TV 2 Play, hvis der ikke kan trækkes penge på mit betalingskort?

Du modtager en e-mail, hvis vi ikke kan trække penge på dit betalingskort. Du skal herefter hurtigst muligt opdatere dine betalingsoplysninger på Mit TV 2, såfremt du har fået nyt betalingskort. Har du ikke fået et nyt betalingskort, skal du sikre dig, at det er muligt at trække penge på dit betalingskort.

Er det fortsat ikke muligt for os at trække penge på dit betalingskort, vil dit TV 2 Play-abonnement automatisk blive opsagt, og du vil miste din adgang til TV 2 Play.

Lukker I for min adgang og mit abonnement, hvis mit betalingskort er udløbet?

Hvis dit betalingskort er udløbet, skal du opdatere dine betalingsoplysninger hurtigst muligt, ellers vil dit TV 2 Play-abonnement snart blive automatisk opsagt. Det vil sige, at du mister din adgang til TV 2 Play. Derfor er det meget vigtigt, du registrerer et andet betalingskort (f.eks. VISA, VISA Electron eller MasterCard) hurtigst muligt, så du fortsat kan se TV 2 Play.

Du kan registrere et nyt betalingskort med det samme på Mit TV 2.

Jeg har ikke modtaget mit nye betalingskort endnu, hvad skal jeg gøre?

Hvis du venter på dit nye betalingskort og derfor ikke kan opdatere dine betalingsoplysninger, skal du blot vente til, du har modtaget dit betalingskort. Så snart du har modtaget dit nye betalingskort, kan du opdatere dine betalingsoplysninger på Mit TV 2.

Hvorfor modtager jeg mails fra jer omkring betalingskort, når jeg stadig afventer nyt kort?

TV 2 Play sender automatiske e-mails ud ved fejlende betaling for at minde dig om, at du skal opdatere dine betalingsoplysninger for fortsat at have adgang til TV 2 Play. Hvis du har kontaktet TV 2 Kundecenter eller endnu ikke har modtaget dit nye betalingskort, vil du stadig modtage automatiske e-mails fra TV 2 Play omkring betaling. Disse e-mails kan du blot ignorere, indtil du kan opdatere dine betalingsoplysninger. 

Du kan opdatere dine betalingsoplysninger med det samme på Mit TV 2.

Kommer jeg til at skylde penge, hvis I ikke kan trække penge på mit betalingskort? 

Hvis der ikke kan trækkes penge på dit betalingskort, skylder du penge for perioden fra den oprindelige betalingsdato og til næstkommende betalingsdato. Med andre ord skylder du penge for den oprindelige abonnementsperiode, hvor du har haft adgang til TV 2 Play. Når du opdaterer dine betalingsoplysninger, bliver du trukket for denne periode, og derefter skylder du ikke mere. Din betaling vil herefter fortsætte på dit nye betalingskort.

Hvorfor har jeg fået trukket penge to gange efter opdatering af mit betalingskort? 

Når du opdaterer dine betalingsoplysninger, bliver du trukket for beløbet fra den oprindelige betalingsdato og til næstkommende betalingsdato. Med andre ord betaler du for den oprindelige abonnementsperiode på et senere tidspunkt. Alt efter hvor forsinket din betaling ender med at være, kan du af denne årsag opleve, at betalingen fra både den oprindelige og næstkommende betalingsperiode trækkes tæt på hinanden.

 

Jeg vil gerne skifte pakke, kan jeg det?

Hvis vi afventer en betaling på dit abonnement, som endnu ikke er gået igennem, er det ikke muligt for dig at skifte din pakke før denne betaling er gået igennem. Når betalingen er gået igennem, kan du frit skifte pakke på Mit TV 2

 

Hvorfor er min adgang til SkyShowtime adgang lukket ned?

Når vi afventer en betaling for dit TV 2 Play abonnement, og du derudover har tilkøbt SkyShowtime, så skal vi af rettighedsmæssige årsager lukke ned for din adgang til SkyShowtime, indtil betalingen af dit abonnement er gået igennem.

Var denne artikel en hjælp?
10 ud af 40 fandt dette nyttigt
Drevet af Zendesk