Problemer med lyden ved afspilning af TV 2 Play

Følg

Senest opdateret:


Oplever du, at lyd og billede ikke er synkroniseret eller at lyden mangler, når du afspiller TV 2 Play, kan der være forskellige årsager og mulige løsninger.
Lydformatet på livekanalerne er i surround sound, hvorimod vores arkivprogrammer er i stereo lyd.

Er lyd og billede ikke synkroniseret eller mangler lyden, når du afspiller livekanalerne, har du forskellige mulige løsninger:

  • Har du et eksternt lydanlæg sat til din opsætning, så prøv at tage lydanlægget helt fra og kør i stedet over de indbyggede højtalere på din enhed.

  • Prøv at ændre lydindstillingerne på din enhed. Dette kan gøres på forskellige måder alt efter, hvilken enhed du har. I nedenstående giver vi dig to eksempler på hhv. Apple TV og Android TV.

    Apple TV:
    - Åben indstillinger på Apple TV.
    - Gå til 'Video og lyd'.
    - Vælg 'Lydformat'
    - Vælg lydformatet 'Stereo'.

    Android TV: 
    - Åben indstillinger på dit Android TV.
    - Gå til 'Skærm og lyd'.
    - Vælg 'Avancerede lydindstillinger'.
    - Vælg 'Ingen: Brug aldrig surround sound'.

    Eller
    - Åben indstillinger på dit Android TV.
    - Vælg 'Enhedspræferencer'.
    - Vælg 'Lyd'.
    - Under 'Digital audio format' vælg 'PCM'.

Er lyd og billede ikke synkroniseret eller mangler lyden, når du afspiller vores arkivprogrammer (on demand programmer), så tjek som det første, at din enhed ikke er sat på lydløs og ellers hører vi meget gerne fra dig, da det i så fald er nødvendigt, at vi kigger nærmere på din opsætning.

 

 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 1 fandt dette nyttigt
Drevet af Zendesk