Oplever du tekniske problemer TV 2 Play appen på dit Smart TV?

Følg

Senest opdateret:


Hvis du oplever tekniske problemer med TV 2 Play appen på dit Smart TV, så prøv som det første følgende:

  • Slet TV 2 Play appen fra dit TV.
  • Sluk dit TV og fjern strømmen til TVet i minimum 2 min.
  • Tænd TVet igen og installer TV 2 Play appen på ny.

Du kan desuden få en komplet guide til at logge ind på TV 2 Play appen til Smart TV her.

 

Afhjælper det ikke problemet, er der flere mulige løsningsforslag, som du kan teste:

Test din internethastighed direkte på TVet, hvilket du kan gøre ved at åbne browseren (Internet) på TVet og gå ind på siden fast.com. Her skal du tage testen, som kommer frem. Se vores anbefalinger til internethastighed her.

 

Skift DNS-indstillingerne på dit TV (kun en mulighed på Samsung og LG TV):

Samsung: 

  • Åbn menuen ('Huset'/'Menu' på fjernbetjeningen)
  • (Evt. Indstillinger⚙)
  • Generelt
  • Netværk
  • Netværksstatus
  • IP-indstillinger
  • Sæt DNS indstillinger til 'Indtast manuelt'
  • Indtast 8.8.8.8

LG: 

  • Åbn menuen ('Huset'/'Menu' på fjernbetjeningen)
  • Indstillinger - Alle indstillinger⚙
  • Netværk
  • Vælg det netværk du anvender - Wi-fi/kabel
  • Avancerede indstillinger
  • Rediger
  • Ændre DNS til at være 8.8.8.8

 

Deaktivere IPv6 (kun en mulighed på LG TV)

  • Gå til hovedmenuen på dit TV.
  • Gå til Netværk.
  • Vælg det netværk du anvender - Kabel eller Wifi.
  • Vælg "Avanceret indstillinger".
  • Her findes en lille menu, hvor der vises om "IPv6" er aktiveret eller deaktiveret. Hvis det er aktiveret, så prøv at deaktivere det.
  • Forsøg nu at afspille TV 2 Play.

 

Ryd cache og data for TV 2 Play appen (kun en mulighed på Samsung og Android TV):

Samsung TV Årgang 2019:

  • Tænd dit Samsung TV, og tryk på knappen 'Home' på fjernbetjeningen.
  • Gå til Indstillinger > Selvdiagnose.
  • Vælg TV-enhedsstyring, og vælg Administrer lager.
  • Vælg TV 2 Play appen.
  • Vælg Vis detaljer > Ryd cache > Ryd data.
  • Vælg Luk, når du er færdig.
  • Åbn herefter TV 2 Play appen, log ind på ny og forsøg at afspille.

Samsung TV Årgang 2020 og opefter:

  • Tænd dit Samsung TV, og tryk på knappen 'Home' på fjernbetjeningen.
  • Gå til Indstillinger > Enhedspleje, og vælg Administrer lager.
  • Vælg TV 2 Play appen.
  • Vælg Vis detaljer > Ryd cache > Ryd data.
  • Når du er færdig, skal du vælge Luk.
  • Åbn herefter TV 2 Play appen, log ind på ny og forsøg at afspille.

Android TV:

  • Stå på hjemmeskærmen med alle de apps der er installeret 
  • Gå til tandhjulet (Indstillinger) oppe i højre hjørne af skærmen. 
  • Gå til Apps. 
  • Find TV 2 Play. 
  • Ryd cache. 
  • Ryd data 

 

Løser ovenstående ikke de problemer, som du oplever med TV 2 Play appen, så hører vi gerne fra dig i TV 2 Kundecenter. 

Var denne artikel en hjælp?
13 ud af 227 fandt dette nyttigt
Drevet af Zendesk